MELBOURNE

Saturday, January 2, 2010

:: Azizy & Aziza Memories ::

Assalammualaikum...

Saya memperkenalkan... Azizy & Aziza..

Comel..

Suka memiliki sesuatu yang comel..bukan cantik..

Hati rasa tenang bila melihat sesuatu yang comel.. melihat keagungan Allah..

Bila tgh sedih... kecewa.. putus asa... xde semangat...

Tengok gelagat benda-benda yang comel ni.. aku tersenyum sendiri..

:) (:

Nak harapkan manusia.. Hanya akan cari kita bila depa ada masalah.. Hanya ada bila gembira, ada senyuman...

Penuh dengan kutukan dan penghinaan..

Kadang-kadang kita x sedar, kita menyakiti seseorang.. dan kekadang tu, kita x tahu "dia" disakiti.. Sebab pada wajah"nya" hanya ada SENYUMAN...

Sebab dengan SENYUMAN tu dapat mengelak daripada pergaduhan... dapat mengelak daripada terus menyakiti antara satu sama lain...

Hanya Azizy & Aziza, tempat kelahiran semula senyuman...

:: Azizy di atas laptop aku.. kerja mencari makan.. mulut sentiasa nak kuyah.. Hehe..::


::Siang depa tido.. satgi malam, buas giler... lari sana sini.. Malam aku diceriakan dengen keloteh Azizy & Aziza.. Huhu.. Sabar je la..::


::Azizy.. tak cukup dalam mulut...masuk terus dalam bekas makanan dia.. Sampai gemuk dia.. Hehe.. Comel gile..::


:: The best picture of Azizy.. Comelnya..::

::Azizy kerja makan je dia... Pastu tido... Malam menjerit, asik dengar suara dia je...::

Yang Comel
FERZLY aka The 3rd

6 comments:

  1. future lawyer...UKMJanuary 2, 2010 at 10:10 PM

    assalamuailaikum...

    lama ka blik bercuti?
    maaf ye kalo comment sy menggangu kamu....igatlah hidup kita untuk bersyukur dan terus bersyukur pada setiap perkara yang berlaku..kerana setiap yg berlaku menguatkan abiliti sebagai seorang manusia...jgn lupa utk terus senyum walau pahit yang di hadapi kerana senyuman yang paling manis ibarat lukisan rahsia hati dan senyuman tidak menyakitkan tetapi menjadi penawar bagi hati yang sakit.....

    p/s:maaf x dpt reply msj kamu...

    ReplyDelete
  2. Waalaikummussalam..

    3 bulan cuti..

    future lawyer: X kisah pun.. hidup kena menerima critikan.. baru kita tahu mana silam kita..and baru kita tahu yg kita manusia yg lemah, x boleh lari daripada kesalahan.

    Tapi kekadang kena berlakon baik(ada org kata hipocrik) utk jaga hati setiap org.

    p/s: xkisah.. itu yg terbaik.

    ReplyDelete
  3. future lawyer...UKMJanuary 5, 2010 at 2:11 AM

    selamat bercuti...jemputlah jalan2 kat ukm...

    betul kata kamu kritikan perlu dlm hidup bak kata YAA pensyarah saya sebagai manusia kritikan akn membentuk jati diri dan pujian akan memakan diri..tp perlu di ingat kita ada 1 saja hati,jika gembira,hati itulah,jika bertaqwa,hati itulah .jika beriman ,hati yg 1 itu juga,jika terluka pun hati nan 1 itulah juga..so terlalu 1 utk bnyk perkara..jagalah hati semua org selagi terdaya dan jgn terlalu bnyk mkn ati dgn karenah manusia kerana akn membentuk dendam ...akhirnya ke mahkamah,

    p/s:blh kita jd kawan dan bertukar fikrah dlm 2 bdg yg x sm?..maaf ya kalo comment sy nie menggangu kamu...sy jmp blog kamu ms cri artikel utk tesis sy...bkn niat x nk bls msj kamu tp sy x dpt reply maybe x da no.code..

    ReplyDelete
  4. Huhu..banyaknya 1..macam 1Malaysia la pulak..


    p/s:jadi kawan? Setakat ni, hampir semua manusia yg saya jumpa adalah kawan saya.. Awak org pertama yg minta kebenaran nak kawan dengan saya..Comment awak, x mengganggu pun, sebaliknya suatu pengkongsian.. Bagus, saya suka..Anyway, ni no. Malaysia saya, 0134927722, if there are importance things to talk about..and other things, thanks for all the comments.

    ReplyDelete
  5. weh...comeinya...mai sekoq..haha

    ReplyDelete