MELBOURNE

Saturday, May 2, 2009

::Simple but Complicated::

Assalammualaikum…

Ketika melayan HEROES Season 3 episode 22 di TV Plasma aku… yang disambungkan directly dari CPU yang ber-motherboard-kan FATALY..ber-RAM 3gb, walaupun mempunyai grafic card setakat GeForce 8600GT yang tidak sehebat mana pun kalau nak dibandingkan dengan orang lain.. Aku tetap bersyukur memiliki semua ni..

Alhamdullillah..


Tiba-tiba aku terfikir, adakah aku inginkan semuanya bersaiz XXXL atau lebih?

Mungkin..


Macam nak tukar selera.. try yang kecik-kecik..

Orang kata yang kecik2 ni, sedap mata memandang, sedap lagi tuan yang memilikinya..

Aku pun try layari internet yang begitu luas alamnya.. Search yang kecik-kecik, yang boleh usung dimana saja..


Samsung Q1 Ultra

Fujitsu LifeBook U810

WiBrain B1E UMPC

HTC Shift

Processor

Intel A110 800MHz

Intel A110 800MHz

VIA C7-M 1.2 GHz

Intel A110 800MHz

RAM

1gb

1gb

512 mb

1gb

Storage

60gb

40gb

30gb

40gb

Screen

Max Resolution

7"

1024x600

5.6"

1024x600

4.8"

1024x600

7"

800x480

Camera

1.3MP

0.3MP

Integrated

0.3MP

Battery(hours)

4.5

5.5

-

2

Samsung Q1 Ultra

Fujitsu LifeBook U810

WiBrain B1E UMPC

HTC Shift

Tapi sekecik-kecik benda ni, fungsi tetap sama, still a lot of fungsi.. Mantap!! Tapi harga pun x kurang hebatnya..

Pernah berangan-angan untuk memiliki IPOD Touch, iPhone.. Sebab tengok kawan-kawan aku semua ada IPOD Touch, iPhone…


Tiba-tiba aku tersentak… sejenak berfikir menggunakan hati aku..

"Ini bukan FERZLY!"

"Ferzly x pernah inginkan apa yang orang lain inginkan."

"Ferzly x pernah buat apa yang orang lain buat."

"Itulah FERZLY!!"

Hehe…

..Se-simple mana pun diri ini diperwatakan, hanya orang yang pernah mengenali diri ini yang tahu begitu complicated-nya FERZLY..


Credit to,

FERZLY a.k.a The 3rd

1 comment:

  1. "Ini bukan FERZLY!"

    "Ferzly x pernah inginkan apa yang orang lain inginkan."

    "Ferzly x pernah buat apa yang orang lain buat."

    "Itulah FERZLY!!"

    sebab Ferzly tak suka tiru orng
    adlah kerana:
    Ferzly tak suka jadik mcm orng, in other word, suka jadik macm bukan orang...krukrukru....

    ReplyDelete