MELBOURNE

Monday, May 18, 2009

::Cintaku yang Terkunci::

Assalammualaikum..

..Cinta itu adalah fitrah bagi setiap makhluk...

Aku akui...

"Dijadikan indah kepada manusia dengan keinginan-keinginan nafsu; perempuan, anak-anak, harta benda yang melimpah-ruah daripada emas dan perak, kuda pilihan, binatang-binatang peliharaan dan tanam-tanaman. Itulah kesenangan hidup di dunia. Dan kepada Allah jualah tempat kembali yang sebaik-baiknya" (Surah Ali Imran : 14)

  1. Harta benda memang dah tak muat bilik. Dan cip-cip dalam CPU aku ni diperbuat daripada emas dan perak. Astaghfirullah-al'azim.
  2. Binatang peliharaan. Ferret, ikan, guinea pig...Tapi aku xde nafsu kat binatang. JANGAN SALAH FAHAM.
  3. Tanaman. Hari tu tanam pokok pudina, sampai seminggu reput.
  4. Kuda pilihan. Hari tu nak beli, tapi x tahu nak letak mana? Junior aku x bagi letak rumah depa.
  5. Anak. Teringin sangat. Tapi apa boleh buat? Aku kena ada pasangan.
  6. Perempuan........
Ternyata aku jua tidak boleh lari daripada semua yang telah dinyatakan dalam Al-Quran..

Benar..


Cintaku yang terkunci dalam peti emas jauh di sudut hati ni...

Bukan aku tidak mencintai, tapi adakah benar aku dicintai? Aku tidak ingin sama sekali bertepuk sebelah tangan..


Malu & Hina..

Dan siapa la diri ni.. Hanya sekadar seorang lelaki ala-ala hero Korea, nak 'diikatkan' dengan seorang wanita Islam Melayu terakhir..

Cermin la diri..

Benar.. memang mcm hero Korea..

"Wanita-wanita yang jahat untuk lelaki-lelaki yang jahat. Lelaki-lelaki yang jahat untuk wanita-wanita yang jahat.
Wanita-wanita yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik. Dan lelaki-lelaki yang baik untuk wanita-wanita yang baik. Mereka (yang baik-baik itu) lepas dari tuduhan yang dilontarkan (oleh orang-orang yang menuduh). Bagi mereka keampunan dan rezeki yang baik (dalam syurga)." (Surah An-Nuur :26)

Maka, dimanakah letaknya tempat aku sebagai hero Korea? Dan adakah awek Korea adalah pasangan aku? (Errmm..ok jugak)

Tapi apa yang diinginkan oleh hati ini bukan lah sekadar kegebuan awek Korea..

Benar.. Cinta itu buta..

Aku inginkan seseorang seperti 'dia'.. ('dia' bukan nama sebenar)

Berikanku peluang untuk menjadi seorang lelaki Islam Melayu terakhir...

Akan ku cari kunci peti cinta ku... (sebut statement ni laju-laju)


Yang ikhlas,
FERZLY a.k.a The 2nd

No comments:

Post a Comment