MELBOURNE

Tuesday, August 10, 2010

::Berakhir Satu Kisah::

Assalammualaikum...
Selama 3.5 tahun berada di Australia, kini aku menutup sebuah buku kehidupan aku di tempat asing..

"Hello, can I ask you, how to get to Clayton station?"

"Ooo.. Yes, you can take bus 703 to Middle Brighton and don't take 703 to Blackburn.. It is the other way.. Or you can take bus 631 to Southland.. But you have to wait at there.."

Sambil aku menunjuk ke pondok perhentian bus yang lain..

Tetiba aku terkenang waktu aku mula-mula menjejak kaki di Clayton ni... aku pun tanya benda yang sama..

Terukir senyuman kecil dibibir aku... Semoga budak tu akan berjaya dalam kehidupan dia.. Amin Ya Robb..

Dalam hati terbisik sesuatu..

"Wah, hebatnya aku.. dah tahu selok-beloh di Clayton ni.. Mungkin ini adalah salah satu sebab kenapa aku ditakdirkan pulang ke tanah air.."

Jauh di sudut hati, aku keliru... Samada aku perlu sedih ataupun gembira... Akhirnya, aku x rasa apa-apa pun.. Tak sedih, tak gembira..

BIASA jeee...

Degree yang aku genggam sekarang.. hanya la sekeping kertas, tak lebih daripada tu.. Adakah sekeping kertas ini yang manusia jadikan sebagai ganti diri aku ketika mencari kerja..?

SEDIH..

Jam 0418, aku masih lagi di depan laptop ni.. Tersenyum seorang diri, mengenangkan jalan-jalan kehidupan aku selama 3.5 tahun di tempat asing..

Alhamdullillah.. Bersyukur sangat..

Ya Allah, Kau la segala-segalanya.. Penentu hidup dan mati aku.. Penentu kebahagiaan dan kesedihan hati aku.. Aku bersyukur di atas semua kurniaan-Mu.. Tidak pernah ku impikan sebegini, tapi Kau berikannya kepada ku.. Kau berikan sesuatu yang lebih baik daripada apa yang aku inginkan.. Sesungguhnya hanya Kau mengetahui apa yang terbaik bagi aku..

Alhamdullillah..

Kalau ini adalah masa untuk aku pulang ke Malaysia, maka akan ku pulang dengan kerelaan dan keikhlasan hati aku.. Aku redha.. Kerna aku tahu ini semua adalah yang terbaik bagi aku, yang telah Engkau susun kepada aku...

Amin Ya Robb..

Alhamdullillah..
FERZLY aka The Ultimate..

*Ferzly 1st, 2nd, 3rd!! Jom balik.. Packing semua barang ek..

2 comments:

  1. sayunya....xpa ferzly...all the best~

    ReplyDelete
  2. Sayu ke?? Errmmm.. x tahu nak kata apa.. Mungkin kot.. Tapi kena ingatkan diri aku, yang aku hanya seorang pengembara di atas muka bumi ni.. Tiada satu pun akan kekal bersama aku kelak, kecuali iman dan ketakwaan aku kepada Illahi..

    ReplyDelete