MELBOURNE

Monday, August 2, 2010

::Hariku Semakin Singkat::

Assalamualaikum..

Huhuhu... topic post aku kali ni macam sedih je.. Macam aku dah nak mati je.. Tapi sebenarnya TAK..

::Hari aku semakin singkat::

Kalau 1 hari kita tu dipenuhi dengan gelak tawa, senyuman, suka ria... kita akan rasa hari tu begitu singkat...

Alangkah bagusnya kalau hari tu berpanjangan..
Alangkah bagusnya kalau hari tu tiada malam..
Alangkah bagusnya kalau hari tu tiada penghujungnya..

Tapi kalau fikir balik... selfish giler diri ni.. Macam mana dengan orang yang mempunyai bad day pada hari tu??

Allah tu Maha Adil... sebab tu la walau hari apa pun pada hari tu... Isnin ke, Selasa ke, Rabu ke.. Bad or not..

tetap 24jam...

Hari-hari aku penuh dengan senyuman... Tak pernah 1 hari aku bazirkan hari aku dengan air mata...

Memang dah jadi prinsip aku... TAK SUKA MEMBAZIR..

Hehehe...

Walau macam mana 'bad' hari tu, aku akan berusaha mencari SENYUMAN untuk hari tu..

Bagi aku, KEBAHAGIAN bukan sesuatu yang telah ditetapkan tetapi sesuatu yang kita kena berusaha mencari untuk diri kita... untuk hari kita...

Kehidupan atas dunia ni, bukannya akan berkekalan.. Kita akan mati.. So, bagi aku, agak membazir la kalau suatu hari kita penuhkan hari tu dengan air mata, kemarahan, tension, sakit hati..

Tak rasa rugi ke, hari yang sepatutnya kita SENYUM.. tapi kita menangis, marah, tension..??

Seolah-olah macam BODOH je buat macam tu... Macam melepaskan sesuatu yang berharga, yang dah ada dalam genggaman kita..

::Hari aku semakin singkat::

Walaupun aku tahu hari aku semakin singkat... Aku tak sedih, tapi sebaliknya aku bersyukur pada Illahi kerna rahmat dan kemurahan-Nya aku masih lagi hidup dalam kehidupan yg singkat ni...

Well.. semua orang tahu kita semua akan mati... mungkin esok, lusa... bila-bila je..

Mati itu sudah pasti...

So, beringat-ingat la dalam apa sekali pun yang kita buat... Salah ke, betul ke... Tak semua benda yang happy tu, DIREDHAI...

Kita buat benda yang DIREDHAI, nescaya kita akan rasa happy... rohani dan jasmani...mental dan fizikal...

::Hari aku semakin singkat::

Bukan susah sebenarnya nak cari SENYUMAN...

Hidarkan semua perkara yang membusukkan hati... Nescaya SENYUMAN akan lahir secara semula jadi...

::Hari aku semakin singkat::

Seperti post kali ni pun ada penghujungnya.... macam tu jugak la hari-hari aku...

Lumrah kehidupan..

Walau macam mana pun, aku bersyukur sangat dengan segala kurniaan ke atas aku..

So, hiasi lah hari anda dengan SENYUMAN...

Yang tersenggeh,
FERZLY aka the 2nd


No comments:

Post a Comment