MELBOURNE

Sunday, November 8, 2009

::PLAN HIDUP::

Assalammualaikum...


X salah kalau kita nak merancang, kan? Sebab walau macam mana pun kita merancang, hanya Allah yang akan menentukannya..
Tapi, walau macam mana pun, kita tetap boleh menentukan jalan dan arah tuju kita...

Kita gagal atau lulus... kita kalah atau menang.. Kita dapat mengubahnya.. Hanya kadang-kadang tu, kita selalu menyalahkan takdir..

Dan aku percaya, x kisah lah ke mana hala tuju kita..kalah atau menang...gagal atau lulus.. Asalkan kita memilih jalan yang betul, kita x patut rasa menyesal..

Ada orang kata, kebenaran itu sebenarnya terletak pada persepsis setiap individual.. Ada orang kata, buat macam ni.. salah.. tapi ada jugak orang kata x salah.. macam kes rokok.. (aku pun dah malas)

Tapi bagi aku, kalau salah disisi Allah, maka salah la.. Selagi aku rasa benda yg aku buat x salah disisi agama, aku go on...

Simple like that..
X payah nak pening-pening kepala..

Kadang-kadang itu, orang Islam bertengkar soal isu halal haram, betul salah.. Sehinggakan endingnya, bermusuhan.. Dan kepada yang x berpengetahuan tinggi, x tahu nak pergi ikut sapa...

Huhu... Aku kena start plan bila aku nak kahwin, bila nak berkerja.. Sebab aku x nak jadi macam seseorang yang x tahu hala tujunya.. dan yg hanya duduk goyang kaki dan berserah pada takdir... Kan loser namanya...

Like I just said, "All the best, FERZLY.. because you are the BEST.. :)"

THE BEST
FERZLY aka The Ultimate 4

No comments:

Post a Comment