MELBOURNE

Saturday, October 17, 2009

::Jangan Poligami::

Assalammualaikum..
Tarik nafas dalam-dalam..........
Aaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!

Senang je aku cakap, "aku boleh berlaku adil"....

"Jangan!!"

Jauh disudut hati aku berbisik...

Tiba-tiba aku takut... aku gementar.. aku berpeluh.. aku x yakin...

Bukan senang nak memuaskan hati manusia
Bukan hanya sekadar DUIT
Bukan hanya sekadar SEX

Betul, SEX & DUIT adalah sebahagian daripada kebahagiaan.. tapi x menjamin kebahagiaan.

Ini melibatkan perasaan dan kasih sayang....

Aku gementar, bila aku imbas kembali yang aku pernah ada cita-cita untuk hidup berpoligami..

Serious, aku memang ada niat nak berpoligami.... Aku tarik balik niat aku tu... Aku x berani.. Aku x yakin..

Bukan senang nak memuaskan hati manusia.. hati manusia bukan seperti bekas yang akan penuh, yang akan cukup.. manusia xkan puas..

Sepertimana aku yang rasa x cukup seorang, nak 4... Seperti itu jugak yang seorang, kena bahagi 4..

Lagi la x cukup...

Belum tentu lagi aku dapat memuaskan hati seorang... Inikan 4 orang...

Aku tak nak... Aku tak nak.. Aku tak nak.. TAK NAK!!!!!!

::Tiba-tiba kedengaran Azan Subuh.. aku terbangun dari tido.::

"Alhamdullillah, mimpi rupanya...Ya Allah, aku nak 1 je. Kurniakanlah 1 je kat aku, x nak 4.. Ya Allah, aku xnak 4.. x nak 4."

Mata aku berair.. tubuh aku gementar..

Astaghfirullah hal azim.. Astaghfirullah hal azim..

Astaghfirullah hal azim, allazi la ila hailla, huwal hayyum qayyum, wa a tubu ilaik..

Yang tergetar,
FERZLY aka The 1st

3 comments:

  1. hmm, bagus juga mimpi ngeri selalu, boleh bangun awal subuh, then gi solat subuh kat bedoe, lain kali jumpa di bedoe time subuh ye...

    ReplyDelete
  2. sebenarnya mmg duit , masa dan batin. malangnya...benda itu tak constant pada sesuatu manusia. itu sahaja halangan. Yang kuat tetap berjaya. Tak ingat Muhammmad(pbuh)?

    ReplyDelete