MELBOURNE

Sunday, September 13, 2009

::Mak @ Bakal Isteri::

Assalammualaikum..

Bila cakap pasal bakal isteri... Mak aku paling excited..

Kecil-kecil dulu, kalau cakap pasal "awek", "pakwe"...mak n abah pasti marah..

"Hang nak belajar ke... nak bercinta-cintun.."

Takut

Kalau ada kawan perempuan tu, just kawan biasa je.. Cakap-cakap, pastu blah...

Xde berani menyimpan CINTA..

Hehe.. Pernah dulu..

Waktu 2nd year, saje je nak melawak dengan mak.. Aku kata aku nak bertunang kat Australia ni..

"Assalammualaikum mak.. Angah nak bertunang la.. Kat sini.. Mak redha dak?"kata seorang anak.
"Waa'laikummussalam.. Angah nak bertunang?! Kenapa awal sangat? Kenapa kat sana? X boleh ke tunggu dulu, balik Malaysia dulu, tunggu habis belajar dulu..?"jawab seorang ibu.

Mak aku dah mula menggelabah.. Dalam hati aku tersenyum mendengar jawapan mak aku..[sifat menggelabah.. aku turun mak aku rupanya.. Hehe..]

Nakal betul la anak kedua ni...

Pastu, aku senyap je...sebab tengah tahan gelak.. mak aku sambung..

"Sampai hati angah buat macam ni..."kata mak aku dengan nada ter-esak-esak.. "Balik la dulu, belajar la bagi habis dulu.. Kesian kan mak dan abah kat sini.. Adik-adik lagi.."sambung mak aku.

Pastu, aku tersenyap.. serious.. Apa sal mak aku emotional pulak ni?

"Mak! Apa ni? Angah melawak je la.. Mana ada angah nak bertunang.. Mesti la angah fikir mak dan abah dulu sebelum nak bertunang ke, nak kahwin ke.. Ala, mak ni, take serious pulak.. Hehe.."kata seorang anak yang nakal.

"Tapi kalau betul la, mak redha dak? Hehe.."tambah si anak nakal.
"Angah ni! Kalau betul, mak x redha.. tunggu balik Malaysia dulu, habiskan belajar dulu.."jawab mak tersayang.

Tapi

Sekarang dah berubah.. Banyak yang dah berubah..

Alhamdullillah, aku dikurniakan mak macam tu... mak yang giler-giler, mean x serious la..bukan kata mak aku gila.. Hehe..[belum citer pasal ayah aku lagi..huhu..]

Sayang mak..

Kemesraan kekeluargaan
FERZLY aka the 3rd

2 comments:

  1. Salam..
    skrg mcm ne?
    abihkan la entry tue...
    nk tahu perkembangan sekarang...

    ReplyDelete
  2. Hehe..

    Kalau nak tahu mak aku sekarang...

    masuk la meminang.. Hehe..

    ReplyDelete