MELBOURNE

Sunday, September 27, 2009

::Ferzly VS Benci::

Assalammualaikum..

"Bila kita DISAKITI, kita belajar untuk MEMBENCI...Dan bila kita MENYAKITI, kita pulak akan DIBENCI.."

Seolah-olah tiada jalan penyelesaian... Seperti roda..

Adakah aku menpunyai sifat BENCI?

Kebencian membawa kepada Kesakitan.. Dan Benci tiada penamatnya..

Manusia terus membenci sesama dan terus menyakiti sesama.. Apa guna?

Kadang-kadang tu, aku "kena" dulu...aku DISAKITI.. Dan mereka x sedar yang mereka MENYAKITI aku.. Dan aku terus MEMBENCI...

Dan BENCI yang membawa aku untuk MENYAKITI mereka...dan aku pulak DIBENCI...dan MENBENCI..disakiti..menyakiti... Mana penamatnya?

So, siapa yang memulakan MEMBENCI dan siapa yang harus berhenti MEMBENCI?

Aku

Tapi adakah itu akan menyelesaikan segalanya?

Tak Tahu...


Bersabar..
FERZLY the 1st.

No comments:

Post a Comment