MELBOURNE

Friday, August 21, 2009

:: Rindu akan Rindu ::

Assalammualaikum..

Maaf..sepatutnya aku cerita pasal bulan Ramadhan.. tapi kerinduan aku terhadap Aisyah dan Imah masih kuat lagi... Sampai termimpi-mimpi..
Memang x patut aku bersikap macam ni..tapi aku dah cuba nak lepaskan apa yang dah jadi tapi dalam otak aku asik terfikir...asik terkenang..

Pemergian(Kehilangan) Aisyah dan Imah mengingatkan aku tentang binatang-binatang aku yang lain..

Faizal & Nurul Aina
Sayang sangat kat dia.. Comel.. Tido dengan aku..

Suka main-main dengan dia..

After that, aku tahu..aku kena bagi nafkah batin jugak kat dia.. So, aku nikahkan Faizal dengan Nurul Aina...

Tapi tak semua pasangan kat atas dunia ni, dijamin kebahagian selamanya... Faizal dan Nurul Aina x bahagia..

Bergaduh pada malam pertama..

Kaki Faizal patah waktu bergaduh dengan Aina..

Risau gile..
Malam tu jugak, aku capai Faizal, bawa pergi klinik VET.. tapi malangnya..dah tutup sebab malam.. Nak buat macam mana? Malam tu aku berjaga, teman Faizal..

Banyak kenangan bersama Faizal.. Disebabkan sikap Aina mcm tu, aku bagi Aina kat orang lain...tapi at last, Faizal hilang jugak..

Puteri Alia & Putera Alias
Depa ni memang comel.. Comel sangat..

Puteri selalu masuk dalam selimut aku waktu tido... Bangun-bangun esok pagi, tgk2 ada Puteri depan mata.. Comel sangat..

Tapi at last, aku bagi Puteri kat orang sebab aku nak tumpukan perhatian kat Faizal yang patah kaki..

Putera meninggal dunia sebab keracunan makanan.. Sedih..

Ikan Mas
Aku jugak ada ikan mas.. tapi ikan mas aku mati sebab keracunan udara dalam bilik aku.. Ada orang kentut busuk sangat.. Bukan aku ekkk..

Anyway, x kisah la..aku maafkan dia.. Mungkin bukan sebab tu, mungkin ada sebab lain.

Pastu aku bela, ikan guppies.. Comel je aquarium aku..

Sharifah Shahira & Syeid Shahid(bukan gambar sebenar, ala2 je)
Aku bagi nama ni sempena hari Ahad(Sunday).. Aku ambik depa hari Sunday, so nama depa kena mula dgn huruf "S".. Depa ni adalah guinea pig.. Bukan babi, tapi keluarga tikus..

Comel sangat..

Kalau masuk dalam bilik aku, mesti gigi buku-buku aku..Ada lagi bekas-bekas gigi depa.. Depa ni lama jugak dengan aku, tapi akhirnya, pasangan ni mati shahid..mati keras atas kecuaian aku jugak..

Ahmad NorFikri
Dia ni paling comel.. Tapi x lama dengan aku.. Aku jumpa dia waktu tgh kerja kat ladang.. Dia keseorangan dan kesejukan dalam hujan..

So, aku ambik dia.. Waktu aku ambik dia, lemah sangat.. Aku ambil dia bela dalam seminggu, keadaan dia masih lemah..dan makin lemah.. Aku x tahu nak buat apa, so aku minta cuti.. nak bawa balik Clayton.

Sampai Clayton, aku terus bawa Fikri ke klinik VET.. tapi aku terlambat..

Aku menyesal giler.. Kalau la aku mintak cuti dari awal, mesti aku dapat selamatkan nyawa si kecil ni.. Rupanya aku seorang yang mementingkan duit..

Menyesal..

Amira & Omar
Yang ni ketika aku berkerja kat ladang.. Comel sangat dua beradik.. Aku pun sempat jugak berkenalan dengan mak depa..

Lepas kerja, mesti aku akan ke Line 49, pokok ke-3.. Tengok keadaan depa..

Dari baru meletas..xde bulu..tgk sekarang, dah berbulu.. Suka sangat..

Macam mana la sekarang ni.. Mesti dah kahwin apa? Semoga bahagia terbang di udara..

Sedihnya.. Semoga semuanya selamat..

Salahkan la aku, aku memang berhak dipersalahkan.. Kalau la, aku dapat memohon maaf atas segala salah silap aku terhadap apa yang aku buat kat semua "kawan2 bukan sejenis" aku..tapi apakan daya, aku bukan Nabi Sulaiman...

Animal Lover
FERZLY aka the 2nd

1 comment:

  1. wah..
    1 thing we have in common,
    kita we love animals..
    n prefer animals to humans..
    but x fer la bg nama canggih2 sgt.
    br hari tu time uni open day dapat pegang ferret.
    very cute.. :)

    ReplyDelete