MELBOURNE

Saturday, June 5, 2010

:: Hari ni Hari Sabtu ::

Assalammualaikum...


Aku tengok kat luar... awan mendung seperti kelmarin.. Tak gelap macam malam, sebab sekarang baru kul 11 pagi...

Aku tengok dapur... beras dah nak abis, bawang dah abis.. gula dah abis, tepung dah abis... ayam dah abis.. Banyaknya bahan masak dah abis.. nak makan apa nanti? Exam dah dekat ni..

Aku tengok timetable aku... Hari ni ada Palestin Rally kat Melbourne.. Yang sepatutnya aku pergi.. Start kul 2pm..

Kalau aku pergi Clayton beli barang, sempat ke aku pergi Melbourne? Kalau aku pergi Melbourne, sempat ke aku balik beli ayam sebelum kul 5pm..? Kedai ayam tutup hari Sunday..

Kekawan semua sibuk study, sebab exam dah dekat.. Exam aku lambat lagi, 14hb ni...

So, aku buat keputusan pergi beli barang dapur dulu la... then kalau sempat aku pergi Melbourne.. Kalau x, duduk rumah buat Berry Tart..

Hehehe..

Kekadang rasa bersalah pulak, aku pun nak memperjuangkan Palestin jugak.. Tapi hausemate aku pesan, nak memperjuangkan Palestin x semestinya kena pergi perhimpunan tu.. Banyak benda lagi kita boleh buat...

Lagipun, abg Budin pernah pesan kalau kita nak mempertahankan apa2 pun, kena utamakan orang rumah dulu... Kena utamakan tanggungjawab kita dulu...

Kalau aku x pergi Clayton hari ni, bila lagi aku nak pergi beli barang.. Nanti lapar pulak kekawan aku yang nak exam ni...

So, hari ni hari Saturday, aku pergi Clayton la beli barang dapur.. Sambil tu boleh beli barang utk buat Berry Tart aku..

Huhu..

Hari tu dah buat Chicken Carry Pie...

Jadi!!! Sedap!!!

Alhamdullillah...

Oklah, satu pengajaran hari ni... walau apa pun perjuangan kita, jangan lupa tanggungjawab kita... respon terhadap orang-orang sekeliling kita..

Yang Pergi Clayton Hari Saturday,
FERZLY aka the 3rd

No comments:

Post a Comment