MELBOURNE

Thursday, June 10, 2010

:: Aku adalah Aku ::

Assalammualaikum..

Aku adalah aku

Adalah sesuatu yang ingin aku sampaikan tentang aku... apa yang aku cuba maksudkan adalah aku... apa yang dimaksudkan oleh "aku"?

Aku adalah aku

Aku adalah Ferzly... seorang lelaki yang berkaca mata, pinggan 30", dada 32", bahu 32.5".. Nak kata handsome, ada rupa... Nak kata smart, ada gaya.. Nak kata hot, terasa kehangatannya..

Aku adalah aku

Segalanya bagi aku adalah tentang aku... Senang kata, aku lebih mengutamakan diri sendiri daripada orang lain...

bukan mementingkan diri sendiri..

Aku adalah aku

Aku seorang yang lebih suka bersendirian daripada berkumpulan... tapi aku lebih prefer berpasangan daripada bersendirian..

Apa-apa pun, buat masa sekarang aku masih belum lagi mampu untuk menaruh kepercayaan dan harapan pada manusia...

Itu la sebabnya kalau nampak aku pergi mana2, aku seorang-seorang... p kerja seorang2, pergi NZ seorang-seorang..

Ada banyak advantages bergerak seorang daripada bergerak berkumpulan:
  1. Senang! Kemana nak pergi, atas kehendak kaki sendiri.. xperlu nak ikut kaki orang lain..
  2. Orang senang nak tegur kita... kalau bergerak dalam kumpulan, orang takut nak tegur kita.. Dan kita pun senang nak tegur orang.. Bergerak seorang dapat kenal lebih ramai orang..
  3. Kita xkan rasa tersisih ataupun menjadi bahan tawa/permainan..
  4. Lebih berdikari..
  5. Banyak belajar untuk terus bergerak..
Seronok sebenarnya bila kita bergerak sendiri...

Manusia
bukan boleh percaya sangat sebenarnya...

Manusia
hanya menjadikan kawan sebagai alat kemudahan untuk hidup

Manusia
hanya jadi kawan pada masa senang..

Lagi pun, manusia sendiri nasihat..."berkawan berpada-pada..."

Aku pelik..

Bila merokok, lagi best berjemaah.... Tapi bila solat, orang lebih prefer seorang-seorang.. Solat berjemaah x best ke?

Bila main bola, kena ada lebih daripada seorang...Kalau x cukup orang, kita sanggup call kawan2, berusaha cari orang bagi cukup team... Tapi bila solat, kita senyap-senyap je solat seorang-seorang..

Bila nak pergi jalan-jalan, nak buat apa-apa... nak buat berkumpulan, tapi bila azan berkumandang, semua orang lari masuk dalam bilik masing-masing...

Sekarang ni, bagi aku solat sepatutnya diutamakan utk berjemaah... yang lain x berjemaah pun xpe..

Dan dalam urusan lain, diri sendiri harus diutamakan sebelum kita nak fikir pasal diri orang lain... Ini bukan soal mementingkan diri sendiri ataupun tak, tapi ini adalah untuk kita untuk terus hidup..

Aku adalah aku

Aku adalah Ferzly..

Yang diakui,
FERZLY aka the 4th..

1 comment: