MELBOURNE

Monday, January 17, 2011

::i-City Alor Setar::

Assalammualaikum..

i-City di Alor Setar... AWESOME!! Cantik sangat.. Aku bangga jadi salah seorang anak Kedah.. Walaupun aku bukan anak jati Kedah.. Anak campuran.. Apa-apa pun aku anak jati Malaysia... Aaahh! Tak kisah la. Aku tetap berbangga..*tetiba emo lak*

Macam kat Shah Alam kena bayar.. Kat sini x payah kena bayar.. Free je..*my favorite word..FREE* Di buat kat depan Masjid Zahir.. Antara masjid yang tertua di Kedah... Antara salah satu tempat tarikan pelancong..

Tambah-tambah malam ni(15 Jan) adalah malam cuti sebab keesokkannya adalah hari Keputeraan Sultan Kedah yang ke-83.. So ramai la orang datang malam ni.. Meriah!! Walau pun dah hampir pukul 11 malam, budak-budak masih aktif berlari ke sana sini.. Dengan makbapak yang sedang beristirehat melihat anak-anak mereka.. Kedengaran gelak ketawa riang ria pada malam ni... Tak lupa jugak pasangan-pasangan bercouple pun mengambil bahagian dalam memeriahkan lagi keadaan..

Walaupun x seberapa, x banyak pokok-pokok lampu seperti di i-City Shah Alam tapi ok la.. Agak menyeronokan dan membanggakan jugak.. Nama pun free, x boleh la nak demand lebih-lebih, betul dak?? Hehe..


Ada lebih kurang 20 pokok elektrik yang mengeluarkan lampu yang warna-warni.. mencerahkan malam Kota Setar pada malam ni.. Alhamdullillah, kecantikkannya memang menjadi satu memory yang tak mungkin mudah dilupakan..

Bukan hanya ada pokok elektrik yang berwarna-warni.. Keadaan malam tu jugak diceriakan lagi dengan pokok-pokok yang dihiasi dengan lampu-lampu yang berwarna-warni.. Cantik!!




Kemeriahan malam ni jugak dirasai di Istana Anak Bukit.. Dekat dengan rumah aku.. Kat istana pun ada jugak pokok-pokok macam ni.. Pokok-pokok yang berlampu dan pokok-pokok yang dihiasi dengan lampu.. Memang pada malam tu, istana sangat berwarna-warni..
Hehe.. Memang best malam tu, dapat ronda-ronda kat Kota Setar.. Dan Kota Setar pada malam Keputeraan Sultan tu sangat meriah dan cantik.. Macam tak rasa berada di Alor Setar Kedah..Malaysia.. Hehe.. Best, jemput-jemput la datang ke Kedah.. Hehe..

Kedah Best,
F.E.R.Z.L.Y aka the 3rd
 

2 comments:

  1. mmg best pun...bangga jdi rakyat negeri kedah:)

    ReplyDelete
  2. Hahaha... Aku pun bangga jugak jadi rakyat Kedah... Walaupun banyak mat rempit, xkisah la.. Asalkan depa x kacau orang.. Hehe..

    ReplyDelete