MELBOURNE

Tuesday, November 2, 2010

::Oh Dunia, aku masih mencintaimu::

Assalammualaikum..

Uhh!! Dah dekat 2 bulan rupanya dah x menulis blog.. Macam-macam masalah timbul sejak akhir-akhir ni..

Biasalah kehidupan di dunia ni memang x akan tenang, x akan sunyi daripada ujian.. Ada je ujian akan diuji kepada kita.. Menguji keimanan kita..

Mula-mula laptop aku rosak... Pening kepala.. Abis semua data-data dalam laptop terhapus begitu saja.. Rasa pedih sangat.. macam nak menangis je.. Tapi pikir balik, tak guna kalau menangis.. Dah cuba abis baik, tetapi still rosak..

Abis movie-movie dan anime-anime yang aku baru download... Tapi x kisah la hal tu, sebab movie and anime tu, boleh cari lagi.. Yang aku sedihnya adalah gambar-gambar kenangan aku di Gold Coast... Gambar-gambar yang aku sayang sangat.. Dapat tangkap dengan Batman, Superman dan macam-macam lagi superheroes yang selama ni menjadi mimpi-mimpi aku..

:(

Waktu ujian itu diuji, aku begitu sedih.. Hanya Gold Coast terbayang di fikiran.. Siapa yang tak sedih? Bukan senang dah aku nak p sana.. Kecuali kalau aku dapat kahwin dengan anak dato' ke.. atau anak sultan ke..ataupun kahwin dengan orang OZ.. Baru la boleh p sana, senag-senang je..

Orang yang bersederhana dan "berjimat-cermat" macam aku ni, bertuah nak buang duit macam tu je.. Waktu nak p Gold Coast hari tu pun, pikir 2 3 kali sebelum nak p.. Itu pun pergi, makan minum semuanya dihadkan. Hehehe..

Oh Dunia!! Ternyata aku masih mencintaimu.

Walau macam mana pun, aku tetap memohon pada Allah agar memilih yang terbaik bagi aku..

"Ya Allah, kalau laptop ni baik untuk aku, menguatkan iman aku pada-Mu, tidak menyesatkan aku dari jalan-jalan Engkau.. Maka Engkau kurniakanlah ilham kepada aku untuk aku memperbaikinya. Kalau tidak, biarkan lah ia rosak."

Maka laptop itu pun rosak la.. aku dah no idea how to fix it.. Dah buat macam-macam, still x boleh berfungsi. Abis gambar-gambar aku di Gold Coast. Mungkin sebab hati aku dah jatuh cinta dengan Gold Coast.. Maka Allah taknak aku terlalu mengagungkan Gold Coast tu..

Sesungguhnya aku redha di atas kerosakkan laptop aku tu.. Dan sedar akan kesilapan dan kerosakan hati aku..

Selang beberapa hari.. IPOD Touch aku menunjukan tanda-tanda kerosakkannya... Laptop masih dibaiki, benda lain pulak nak rosak.. Hati aku bertambah sedih...pedih...sengsara..

Apakah ujian yang sedang aku hadapi ini??

Oh Dunia, lagi sekali aku masih mencintaimu!!

Tapi alhamdullillah... goncang-goncang sikit.. baling-baling sikit... dah elok..

Then, baru-baru ni, camera digital aku pulak menunjukan tanda-tanda nak kena hempuk kat lantai.. Aihh!! Pening kepala aku.. Bukan yang murah semua benda yang aku beli ni.. dan bukan senang aku nak beli benda-benda ni..

Kenapa Dunia?? Kenapa aku terlalu mencintaimu??

Wahai Dunia, aku dah penat memikirkan kamu.. Tiada apa yang kekal di dalam mu.. Begitu banyak kesedihan kamu berikan kepada aku. Walau begitu, masih ada perasaan cinta kepada mu.

Yang masih mencintai,
FERZLY aka the 3rd

No comments:

Post a Comment